Telefoonnummer Hendrikx advocaten
+31 (0)297 - 25 00 18
Hendrikx advocaten

Huur of verhuur van woonruimte

De wetgever heeft naast algemene regels die voor iedere huurovereenkomst gelden ook specifieke regels opgesteld die uitsluitend van toepassing zijn op de huur van woonruimte.

In het huurrecht voor woningen bevinden zich veel bepalingen van dwingend recht. Dit zijn regels waarvan niet mag worden afgeweken. De wetgever wil hiermee de huurder beschermen.

Niet alle bepalingen zijn van dwingend recht. Hierdoor bestaat er voor de verhuurder cq. de huurder ook enige vrijheid wat voor bepalingen zij in de huurovereenkomst en de algemene voorwaarden opnemen.

Daarom is het opstellen en/of toetsen van die huurovereenkomst en algemene voorwaarden voor zowel huurder als verhuurder van groot belang.

Ervaren huurrecht woonruimte advocaat

Hendrikx Advocaten heeft jarenlange ervaring op het gebied van huurrecht woonruimte. Dit zowel aan de zijde van de verhuurder als aan de zijde van de huurder.

Wij kunnen u bijstaan bij het opstellen of toetsen van een huurovereenkomst maar ook in geval van geschillen met betrekking tot de huurovereenkomst. Hierbij kan gedacht worden aan geschillen over een gebrek, servicekosten, huurprijs(wijziging), opzegtermijn, huurachterstand, opzegging of ontbinding van de huurovereenkomst, etc.

Meer informatie over huurrecht woonruimte?

Wilt u uw situatie vrijblijvend aan een ervaren huurrecht advocaat voorleggen? Neem gerust contact op met Hendrikx Advocaten in Mijdrecht. Een eerste gesprek is kosteloos en vrijblijvend.

Neem contact op »